Tuesday, March 31, 2009

MALAS!!!!

salam...terima kasih kerana sudi melawat blog aku...aku mula berminat dengan perniagaan internet ni semenjak tahun 2008...1st bisnes aku join..prepaid4u..ni bisnes MLM...bisnes MLM ni mmg senang nak berjaya..tapi tu la..rakyat Malaysia ni peMALAS...so ape yg diorang MALAS 2???
1. diorang MALAS nak cari orang..
2. diorang MALAS nak usaha jual produk diorang..

dari apa yang aku perhatikan..kebanyakkan orang yang join MLM ni..1-4 bulan pertama je diorang sangat rajin nak cari orang...macam aku..hahaha...tapi aku lepas 6 bulan join baru rajin cari orang..
ok..tutup cite MLM bisnes..
masuk bulan 6 kot..aku ade terima 1 sms dari sape ntah...xingat..die anta msg gtaw ade cd harga RM99 dijual dgn harga RM40...dimana dalam cd 2 ade la cara2 nak buat duit senang...aku pun beli..ari ni beli..minggu depan dapat...xpe..asalkan dapat..lepas dapat je...aku terus bukak cd 2..aku jumpe mcm2 jenis perniagaan ade..tapi 1 tindakan pun aku xwat..sebab MALAS...tapi dalam sebulan ade la jugak 2-3 kali aku godek2 cd 2....pastuh aku tertarik dengan cite "diari internet marketer" daripada akak Lisa Hilmi...so bulan 10 kot baru aku beli e-book dari akak lisa ni...so dari cni lah perniagaan internet pertama yang aku kenal...affiliate...tapi lepas beli...sekali lagi..aku MALAS...susah tul aku nak rajinkan diri aku yg MALAS ni...pas beberapa bulan..aku beli plak produk ape eh...hah...dari akak lisa jugak...wat duit dengan youtube...dah taw cara...sekali lagi aku MALAS...ade skali je aku rajin..aku upload 1 video...video ape???aku xingat sbb lepas aku upload..aku langsung xcheck aku punye video 2..aku langsung xcheck aku punye akaun clickbank..tp bulan 1 ke 2 ntah...ade cheque sampai kat umah aku...dpt USD300++..walaupun dapat...aku still MALAS lg..pelik an..hahaha...lepas tu..aku mula rajin beli e-book & video untuk perniagaan internet...antaranye...rahsia 10k...101 perniagaan internet...rahsia clickbank..video usahawan..perniagaan ebay..huhu...mcm banyak je an...semua ni ilmu la...walaupun aku xusahakan sebab MALAS...tapi aku taw nak wat...tapi asal aku MALAS??? aku pun xtaw nape..lepas 2..aku beli plak ilmu2 seo...sedang dipraktikkan skrg dgn blog ni..untuk make sure blog ni senang untuk korang jumpe...so sape yang dah jumpe 2...terima kasih la ye sebab sudi melawat...kalau ok je seo yg aku wat...aku nak develop web aku sendiri..huhu...lepas web..perancangan aku..aku nak serius wat perniagaan internet...tapi..adakah aku boleh hilangkan MALAS aku ni..so semua terletak pada diri aku sendiri untuk ubah nasib aku...thanx...

No comments:

Post a Comment